حروف چلنیوم

چلنیوم چیست:

باسلام خدمت شما عزیزان.

امروز میخوام شما را با حروف برجسته چلنیوم آشنا کنم.

چرا به یه سری از حروف های برجسته گفته میشود چلنیوم:

خلاصه این مطلب بخوام خدمتتون بگم منظور از چلنیوم لبه آلومینیومی است که باعث برجستگی حروف میشود را میگویند حروف چلنیوم که در اصل اسم واقعی این حروف چنلیوم هستش که در ایران جا افتاده.

یعنی اگر لبه برجستگی حروفی از جنس پلکسی یا متریال دیگری باشد دیگر به آن حروف چلنیوم گفته نمیشود.

اکثر عزیزان به حروف برجسته یا تابلو برجسته میگویند چلنیوم که در حقیقت لبه آلومینیومی که در رنگ های مختلف مانند:مشکی-سفید-نقره ای-طلایی-یا حتی گلد که میتوان گفت در ایران فقط 2مدل چلنیوم است.که از برجستگی 7 الی 9 سانتیمتر برخوردار است.

حال میتوان گفت لبه آلومینیوم چلنیوم دو مدل پانچ و ساده برخوردار است.که طبق نمونه عکس پایین برای شما عزیزان گذاشته ایم قابل تشخیص است.

 

حروف چلنیوم از چه اجزای تشکیل شده است:

ظاهر منحصر به فرد:حروف چلنیوم به دلیل ویژگی های آلیاژ چلنیوم،ظاهری بسیار زیبا و متفاوت دارند.این حروف معمولا دارای یک سطح براق و صاف هستند که به آنها جلوه و استحکام ویژه ای می بخشند.

مقاومت در برابر خوردگی:آلیاژ چلنیوم به دلیل حاوی استیل و آلومینیوم،مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.این ویژگی باعث می شود حروف چلنیوم برای استفاده در محیط های خارجی و داخلی مناسب باشند.

انعطاف پذیری:حروف برجسته چلنیوم از جنس آلیاژ فلزی انعطاف پذیری بالایی دارند.

انواع رنگ حروف چلنیوم

لبه آلومینیومی که طبق توضیحات بالا از برجستگی های مختلفی تشکیل شده است.

که در رنگ های طلایی-نقره ای-سفید-دودی-مشکی-مسی-قرمز…..تشکیل شده است.

حس زیبایی،اطمینان و با ارزش بودن این تابلو به دلیل استفاده از آلومینیوم در تابلو مغازه است که باعث ایجاد اطمینان در مشتری می شود.

نمونه کارهای حروف چلنیوم را اینجا ببینید…

فرق حروف چلنیوم و حروف سوئدی

حروف برجسته سوئدی (Swedish Block Letters) به نوعی حروف برجسته اشاره دارد که در طراحی نماد ها،لوگو ها و عناوین استفاده می شود.این نوع حروف برجسته به ویژه در طراحی سایت ها،تابلو ها،تجهیزات تبلیغاتی و برند های تجاری استفاده می شوند.

حروف برجسته سوئدی دارای ویژگی های خاصی هستند که شامل موارد زیر می شود:

شکل برجسته:حروف سوئدی با ویژگی برجستگی و پهنای بیشتر نسبت به حروف استاندارد طراحی میشوند.این ویژگی به آنها ظاهری بزرگتر و قابل توجه تر میبخشند.

خطوط تمیز و قوی:حروف برجسته سوئدی عموما از خطوط تمیز،مستقیم و قوی تشکیل شده اند.این خطوط قوی و واضح به حروف جلوه و قدرت بیشتری می دهند.

کاربرد چند منظوره:حروف برجسته سوئدی مناسب برای استفاده در طراحی های متنوع هستند.آنها در طراحی نمادها،برند های تجاری،عناوین تبلیغاتی و عناصر طراحی گرافیکی دیگر استفاده می شوند.

سه بعدی بودن:حروف برجسته سوئدی اغلب با تکنیک های سه بعدی طراحی می شوند.این ویژگی به آنها ابعادی بیشتر و عمقی مشخص می بخشد.

حروف برجسته سوئدی برای جلب توجه،افزایش خوانایی و ایجاد اثر بصری قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو کامپوزیت وحروف چلنیوم واستیل مشاورین اخوان در شمال ایران(متل قو)
تابلو کامپوزیت وحروف چلنیوم واستیل مشاورین اخوان در شمال ایران(متل قو)

چرا حروف سوئدی را برای تابلوی خود انتخاب کنیم؟

استفاده از حروف برجسته سوئدی که نسل جدید حروف های چلنیوم است برای تابلو ها می تواند برخی مزایا و تاثیرات بصری مثبت را به همراه داشته باشد.

درزیر برخی از دلایل استفاده از حروف برجسته در تابلو ها را برسی می کنیم:

جلب توجه:حروف برجسته سوئدی به دلیل استفاده از طراح ی و قلم های بزرگتر،به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکنند.این حروف باعث میشود پیام یا نام شما در تابلو به طور موثر تر و قابل مشاهده تر باشد.

قدرت بیان:حروف برجسته به واسطه اندازه و طراحی خاص خود،توانایی بیان قوی تری را دارند.آنها میتوانند حالت و احساس مورد نظر را بهتر منتقل کنند.به عنوان مثال،اگر شما میخواهید توجه به تخفیفات ویژه را جلب کنید،استفاده از حروف برجسته میتواند این اثر را تقویت کند.

تابلو کامپوزیت و حروف برجسته استیل طلایی با نور اس ام دی
تابلو مشاورین املاک ورسای

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

در خواست مشاوره

keyboard_arrow_up
[elfsight_click_to_call id="1"]